gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Mys

Kategori: Allmänt

Här har vi hunnit med det mesta...
Ritat, lekt, badat, varit på Älgsafari- Vi såg en Älgko! Så kul för guldkornen :) 
(Och för mig också hihi)
Jag har kört 2 degar..
Gjort Helstekt Fläskfile,  egen "Pommes Frites"  Bea, Morot & Broccoli...Vi mumsade alla fyra :)
Sen var det godismys i soffan...
Nu sitter jag vid datorn och har ett öga på Skavlan ...
 
Hoppas ni har en fin kväll! / Gizze

Kommentarer

  • Carin säger:

    Fläskfile här oxå, hasselbackspotatis och köpt Beasås. Har aldrig gjort egen......hade nog inte lyckats så bra ...därefter öppnade mannen min en ALADDIN ask som jag fått av en patient, trots att jag sagt åt honom att äta själv och gömma undan asken för mej. Jag är sådan att har jag inget äter jag inget...men har jag...äter jag...Hej från Carin

    Svar: Precis så är ...farligt att ha godis hemma ;)Hasselbackspotatis är så gott! Här blev lite det som guldkornen gillar, inte idé att krångla till det med nytt på kvällarna :)
    Jodå prova egen Bea, du blir frälst, jag skulle aldrig köpa egen...
    Så länge man inte behöver till mer än 2-4 personer så är det enkelt snabbt i grytan :)
    Ha en fin avslutning på kvällen! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-10-11 | 21:58:11
  • Carin säger:

    Jag kommer att testa när det bara är jag och Göran. Får jag ett utbrott, häller jag den över honom (man kan väl göra den kall) annars är det synd om honom....ha ha. Skämt åsido, jag är faktiskt en snäll människa//Carin igen

    Svar: Haha, jo jag tror du är snäll!Jo du kan göra den kall...men godast varm tycker jag...Kan kludda ner hur jag göra och skicka dig på mail om du vill...Jag hoppar allt krångel med lök och reduktion...behövs inte :) / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-10-11 | 22:13:02
  • Carin säger:

    Väldigt gärna// TACK Gizze

    Svar: Då kommer det till dig! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-10-11 | 22:19:01
  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Om du inte tänker skriva receptet på din blogg! Vill jag gärna ha en receptet! Kram o ha en underbar kväll med guldkornen! Mysigt! /Petra

    Svar: Recept och recept....jag skickar dig...min bea :) Kram
    gizzez.blogg.se

    2013-10-11 | 22:29:16
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com
  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Tusen tack för receptet! Det skall testas! Gillar när det inte är för krångligt! Hihi Kram o ha en härlig lördag!

    Svar: Vassego....nej det ska va lätt som en plätt :) Tack detsamma Kram
    gizzez.blogg.se

    2013-10-12 | 16:12:30
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: