gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Soppa...

Kategori: Allmänt

Tog mig en kort promenad...
Fick med lite mer frukt och grönt hem...och grädde och creme fraiche såklart :)
Köpte Rosa Bandet Potatis...den ska vi klyfta nån dag :)
Och Satsumas...Nu är de precis som de ska! Gillar inte Clementiner som är mer orange...
Blir godis det :)
 
Vi åt Soppa idag...och Surdegsmacka...men glömde ta bild..
(Tallrik som sonen får ta i morgon....)
Blomkål, Broccoli, Purjo, Buljong, Grädde, Svart & Vitpeppar..och Troccomare Örtsalt!
 
Ska försöka få mig en promenad igen...går segt tyvärr..tvättar och bäddar rent..
Disken är borta..för en stund!  Kanske bakar nåt gott sen....  / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: