gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Och vad gör man av skinkan...

Kategori: Allmänt

Fick mig en timmes promenad i solen! Så skönt!
Lunch idag fick bli en liten Gratäng på Skinkan som var över från Påsk...
Stekte skinka med lök & bacon,, chilipeppar, svart & vitpeppar.. halvkokade Pasta..rörde ihop allt med grädde, basilika, oregano & persilja- i en smord gratängform, på med riven ost....hade den nog i ugnen 20 min på 200 grader...Mums- tog mig en andra portion, så blev så mätt att det fick bli en adra promenad innan jag satt mig och njöt av solen :)
Till detta hade jag Pressgurka...som mina grabbar bett om i flera dar :)
 
Ikväll har vi ätit Surdegsbrödet med Choklad & Lingon...med Bregott med Havssalt & Brieost :)
Mumsigt värre!

Har två fördegar på g...Bästa K & K fyller 75 år på söndag och jag har lovat baka brödet!
Men nu ska jag läsa bloggar.../ Gizze
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: