gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Skrea Strand Solhaga & Prostens Pizza

Kategori: Allmänt

Låg med feber och förkylning förra veckan...som tur var var jag piggare så vi kunde ta helg i Falkenberg!
Promenader vid havet (lite blåsigt och kallt ännu, men underbart ändå!)
 
Vi åkte och besökte Solhaga....som jag längtat, så mysigt! Tog Kaffe & en Croissant...och den var ljuvlig :)
Köpte med oss ett Levain...som vi gottat oss med :)
 
Åkte till Ica Skrea Strand och köpte med oss lite gott till stugan...
 
 
Lördag morgon hade jag fått mailsvar.....Vi fick de sista 2 platserna på Prostens Pizza!
Yippie vad glad jag blev :)
Vi tog oss promenader och var inne i Falkenberg och shoppade...
 
Ringde och bokade taxi..som hämtade oss och tog oss till Prostens Pizza! Så gott och såå mysigt...Där har de fått till det Lisa Lemke och hennes man Marcus! Snacka om "ett andra vardagsrum"
 
Pizzan var suverän...och sen delade vi på en Chokladkaka med Dadlar, Whiskychokladsås & Vaniljglass !
 
Igår gick vi på långpromenad innan vi packade ihop och åkte hemåt...
Mycket lyckad helg (trots förkylningen)
 
Lunchade i Brålanda på hemvägen...igår kväll gjorde jag Potatisgratäng & Fläskfilégryta....som även är lunchlåda till de mina idag!
 
Nu ska jag försöka ta tag i dagen och åka och handla...Solen skiner så det får ju bli en promenad! / Gizze
 

Kommentarer

  • Fröken Sandra säger:

    Kul att du gillade Falkenberg och Prostens pizza, de var helt suveräna!! Var det första gången du besökte Falkenberg? ;) Kram

    Svar: Ja det var första gången..men absolut inte sista :) Min kille har liten stuga vid Skrea Strand så hoppas det blir många turer i sommar! Kram
    gizzez.blogg.se

    2014-04-15 | 20:25:08
    Bloggadress: http://www.frokensandralagar.blogspot.se

Kommentera inlägget här: