gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Första måndagen i Augusti

Kategori: Allmänt

Sovit gott...men vaknade med värk, attans så arg jag blir....
Hoppas att vädret är största anledningen...
Tog mig en Slöingekaffe...och en go drink på Avocado, Nektariner, Banan, Basilika & Citron :)
 
 
Gjorde en sats med Dumlekakor... :)
Tog mig en ordentlig och svettig promenad..
Handlade lite...
Matade mina surisar och har bröd på g igen...
Brödet jag gjorde igår- två Levain blev ju brända men ack så goa...inkråmet var perfekt :) Så nu gör jag ett nytt försök på det och i morgon ska det bakas " det vanliga grova"  :)
 
Lunch idag fick bli Lax med Västerbottenpaj, Romsås & Grönsaker :) Mums!
 
Dammsugit och dammat lite......funderar på att ta en promenad i värmen igen...kanske klarar mig från åska...
 
Önskar er en fin måndag! / Gizze

 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze// Visst är det så att vädret spelar roll.....igår var det sol och varmt i vattnet, men kvavt och kvalmigt. Jag tycker man blir helt slut i både kropp och knopp. Och som vanligt så ser dina anrättningar så goda ut. Dumlekakor, det ska jag göra till helgen, Louise kommer hem, hennes favoriter.
    På tal om åska - hatar det - rädd är jag oxå (det är nog det enda jag är rädd för) drog täcket över huvudet, då säger Göran: Tror du det hjälper, grrr, grr// Ha det bra - Carin

    Svar: Hej Carin!Ja vädret sätter spår i kroppen minsann...
    Men har haft bara lite åska här i em/kväll!
    Kvavt ute, men vill inte klaga, snart är den långa vintern här...
    Ja Dumlekakor är goa och så enkla- det gillas!

    Göm dig under täcket du, jag tar hörselproppar också ;) Hjälper kanske inte men känns bättre!
    Ha det gott Du! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-08-04 | 19:39:41

Kommentera inlägget här: