gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Helg på sjön

Kategori: Allmänt

Igår lördag tog vi oss Två turer ut på sjön med guldkornen! Så härligt väder....helt underbart :)
Badade, simmade, lekte och fikade!
Hem en tur så jag gjorde Tortellini som de önskat..Det fick bli lunchen! Gott :)
Sen ute en tur igen...då fiskade vi lite från båten...dock inget napp..
Barnen klarade att bada från stegen i båten och simmade så fint :)
Hemma blev det en Gin & Tonic...barnen fick dricka..
Hade lagt Fläskkotletter i marinad när vi var hem, så det blev Grillat på altanen :)
Mums...och så skön luft!
I morse vaknade jag till regn....Tog kaffe och min drink, barnen valde flingor..Älskling fick mackor ...
Barnen har lekt en stund ute, men sen mest inne då det regnar....har mullrat lite , men vore skönt med en rensning i luften...Har visst åskat kraftigt runtomkring...
Lunch idag efter önskemål: Provencalska Fiskbiffar..Kall Sås, Kokt Potatis & Grönsaker :) Så gott så...
 
Jag måste börja skärpa mig igen, för nu är inte vågen min vän längre....men men...det är ju sommar :)
 
Satt en deg....på denna suris...Levain på g.....får väl se hur det blir...följer faktiskt ett recept :)
 
Nu ska jag snart köra hem guldkornen efter en mysig helg!
Önskar er en fin söndag! / Gizze
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze// Återigen en dag med sol och bad! Härligt. Ikväll blir det lövbiff och rotfruktspytt! Med "Gizzez" recept på Beasås. Men när jag gör såsen, måste jag vara i fred i köket, koncentration krävs.
    Tidig sänggång, solen tar// Hej hej från Carin

    Svar: Hej Carin!Ja så härlig dag igår!
    Idag regn och grått mest hela dagen..
    Ikväll åskat rejält...omkring oss har det varit mycket åska och översvämningar...

    Bea är för gott alltså! Här blev Kycklingfyllda Pitabröd :)
    Fått haft datorn avstängd men nu gör jag ett nytt försök....läsa bloggar en stund
    Ha det gott! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-08-03 | 18:51:17

Kommentera inlägget här: