gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Solhaga-Saras Frallor a la gizze

Kategori: Allmänt

Igår efter att jag myst på altan en stund..kom älskling och plockade upp mig...
Vi tog en tur till svärpäronen och fikade...lika mysigt som alltid!
 
Hemma igen tog vi thé och surdegsfrallor...
 
I morse tog jag mig en drink på Två Bananer, två nektariner, två satsumas, lite basilika & en citron :) Mums :)
 
GräddadeFrallor...recept taget från Sara på Solhaga...men lite på mitt sätt ändå...jag kan ju aldrig hålla mig till det som står :) Det blev kanongoda! Enkelt och gott ska det va...
 
Bara Rågsur, Berte Qvarns KRAV Vetemjöl, Vatten och Salt!
Är det bara fart i Surdegen så behövs ingen jäst...ska testa detta fast lite grövre också nån dag :)
 
Efter drinken tog jag mig en promenad...
Sen iväg och kollade på 3 Guldkorn som var som fiskar i vattnet....såå duktiga de blivit under sommaren, vi var tårögda alla tre som kollade på dom :)
 
Åkte hem och började med lunchen...Grönsakssoppa & Pannkakor....då jag fick besök av 4 Guldkorn och päronen...
Som ni ser så spar jag disk...papptallrikar och plastmuggar..ibland får man va lat :)
Det blev en liten fika också med Kladdmuffins och Glasspinne....för det var de värda en fredag som denna!
Hade så mysiga timmar tillsammans!
 
Tog mig en långpromenad...
Sen suttit på trappen med en mugg kaffe och smågodis....och läst tidningen :)
 
Nu inväntar jag älsklingen....Fin fredag på er! / Gizze
 
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze// Kul det där med Solhaga, heter en stor Växthusanläggning med butik som jag nästan bor granne med.
    Engångs är bra, körde jag oxå med sist jag hade "storfest" hade tom engångsbestick av lite kraftigare kvalite. En sopsäck, tjoff, tjoff, så var den disken borta.
    I morgon tar vi oss en tripp till Turkiet....
    Du får ha det så bra//Carin
    Ps/ som vanligt så smakfullt det du visar bilder på

    Svar: Tack Carin för dina fina kommentarer :) Nu blev jag allt lite avis....Ha det helt underbart på resan....här svalnar det, så nu stängde vi ytterdörren.....Så njut! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-08-15 | 19:01:51
  • Madde säger:

    Ja jösses va blöta vi blev i ögonen av barnens framsteg. Härligt att de har tuffat till sig så under sommaren.
    Tack för en otroligt god lunch, fika och gott sällskap.
    Det är synd att inte alla har samma tur som oss, att få ta del av det du tillverkar. Varesig det är mat, bröd eller efterrätt.
    Har du någonsin misslyckats med något? Jag har inte under alla våra år fått något av dig som inte smakat underbart gott .
    Kram å tack för att du finns vännen

    Svar: Men gulle dig, nu får ja en tår i ögat ;)Är helt underbart att ha er här!
    Kram Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-08-17 | 23:41:00

Kommentera inlägget här: