gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Surdeg är Lycka

Kategori: Allmänt

Fick mig allt en promenad igår...
Sen tog vi en tur till svärpäronen och lämnade Bröd, fick oss go fika Nyplockade Björnbär & Vaniljglass :)
Fick även med oss flera burkar hemgjord Svartvinbärsgelé & Nyupptagna Potäter :)
 
Åt thé och mackor till IDOL och sen mumsade vi Pannacotta....som jag gjort med Farinsocker & Vaniljstång...Blåbär & Hallon :)
I morse blev det kaffe och drink på Avocado, Spenat, Banan, Nektariner & Citron- såå gott :)
Drog till gymmet...så skönt, vi var inte mer än fyra personer där...det gillar jag :)
Tog en kort promenad, sen fick jag besök av go vän! Vi satt ute i solen och drack kaffe och åt surdegsmacka med ost & lemoncurd :) Tack för besöket :)
 
Ätit lunch som idag blev goa Pannbiffar, Gräddsky, Näspotäter, Blomkål & Ärter och Svartvinbärsgelé såklart :)
 
Testar nytt idag...Helt utan jäst och bara när jag varit på gymmet hade degen dubblat sig...så kul...sen har jag vikt 2 ggr och nu lagt i formar....får se hur det bli när det är färdigjäst och gräddat :) Bara Rågsur/ Vetesur +Råg/ Graham / Vete, Vatten & Salt...
Blir lycklig av att se dessa bubbla...
 
Nu ska jag fixa lite innan älskling kommer och vi ska ta en promenad....
Fin onsdag på er...../ Gizze
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: