gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fikabesök & God Lunch

Kategori: Allmänt

Kaffe och drink startade dagen! Blåbär, Hallon, Avocado, Banan, Blodapelsiner & Citron- Så gott :)
Njuter av dessa underbara apelsiner!
 
Ställde mig och skulle fixa en kaka (Lovat sonen få ta med till jobbet) Passade ju perfekt, då min goa vän messade och ville ha fikastund!
Trevlig stund! Och kakan blev god :)
Tog mig en tur och fyllde på frukt & grönt..och tog en promenad, så jag har nyss lunchat! Idag blev det Pastagratängen jag gjorde igår, tomat & gurka & PaprikaTzatziki (Fick tips av en tjej som sa att det var gott, och det var det!)
Mums!
 
Brasan är tänd sen i morse...så varmt och skönt här nu!
Önskar er en fin onsdag!   / Gizze
 

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    God morgon! Så smaskigt det såg ut! PaprikaTzatzikin o den underbara kakan skulle jag hemskt gärna vilja att du delade med dig av receptet! Även om jag har lärt mig att du inte lagar enl recept! Hihi Ha en fin dag! Kram Petra

    Svar: Morrn morrn...somnade visst om när älsklingen åkte på jobb..segt nu, snart dags för drink, men först fixa degar till dagens bak ;)Kakan..typ socker kaka med lite arrak i...
    Kletet (Supergott) är typ sånt du har på mocka rutor/ kärleksmums, och ner rörd mörk choklad ;)
    Enkelt ska det va!
    Tzatzikin- Tog Turkisk Yoghurt då den var billigast..Vitlök, Salt, Peppar & Röd & Gul Paprika riven på rivjärnets grova sida...smakade så bra :) Till typ 2dl yoghurt hade jag en halv röd och en halv gul paprika och tre klyftor vitlök
    Kram och ha en fin dag du / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-02-13 | 07:09:20
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: