gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Vår söndag...

Kategori: Allmänt

Pressade mig apelsiner i morse...
Sonen hade kompis som sov över i källaren, så jag ville inte väcka för att hämta bröd i frysen, utan gjorde Scones ;)
Smakade bra :) Men oj så mätt man blir...Passade inte guldkornen alls som tyckte sig bli mätta på flingor...
Barnen lekte...OS stod på här..Fikade ...Sen trotsade vi vädret och gick till lekparken!
Lunch idag blev Falukorv , Pasta & Tomatsås :) Morötter & Broccoli till barnen!
 
När barnen lekte körde jag ett varv med dammsugaren...hängde en tvätt...sen körde vi hem dom och klämde lite på lillebror :)
 
Jag handlade lite...var iväg och slängde skräp och tankade bilen..
 
Efter det tog jag och älskling en långpromenad....ute på landet (mitt i mörka skogen tyckte jag, som är rädd för alla djur)
Kom ut till Vänern och en stuga som låg så fint!
 
Hemmavid tog vi oss (fet & dryg) snabbmat :)
Stekt Ägg, Bacon, Lök ,Tomat & Surdegsfralla :)
Tur man inte äter så varje dag....men gott var det :)
 
Här är 26 grader varmt....brasan är guld värd...
Nu ska jag läsa bloggar efter en bra helg! / Gizze
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: