gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Ratatouille & Kanelbullar med Surdeg

Kategori: Allmänt

Seg i morse...ont och trött...tog min drink ( Blåbär, Hallon, Banan, Apelsiner & Citron)
Skottade mig ut...var och tränade...skottade igen..
Lunchade Benfri Kotlett med Ratatouille & Jasminris :) Mums!
 
 
Bakat bröd...Kanelbullar på Surdeg...
Nu får jag fikabesök...hej så länge / Gizze

Kommentarer

  • Carin säger:

    Som vanligt Gizze: Ser jättegott och fint ut! Då går vi mot helg. I morgon smiter jag tidigare från jobbet, ska till frissan, får se om jag blir ljus eller mörk......

    Svar: Tack Carin! Härligt att bli i ordning i håret! (Har en bokad tid jag också...vet inte heller vad det blir där, var ett antal år sen jag gjorde mer än bara klippte, så nu är det dags)Önskar dig en finfin fredag då :) / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-01-30 | 21:21:19
  • Linda säger:

    Så spännande det såg ut med kanelbullar på surdeg. Kan du inte lägga ut receptet på dem? Trevlig helg!

    Svar: Dom var så goda....problemet är bara ett.....har inget recept...jag slumpar ju allt....ska försöka komma fram till hur mycket av vad jag hade i , och göra ett recept nästa gång jag provar...i morse tog jag bara en pyts av fördegen på råg till bröden...blandade med gnutta jäst och vatten, socker, kardemumma, mjukt smör & mjöl till lagom konsistens...(Jag i ett nötskal) Men lovar att försöka...då kommer det skickat till dig :) Tack/ Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-01-30 | 22:32:47
    Bloggadress: http://www.mittmirakel.se

Kommentera inlägget här: