gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Träning Fisk Fläskpannkaka & Fika

Kategori: Allmänt

Började dagen med drink på Blåbär, Avocado, Banan, Blodapelsiner & Citron!
 Åkte och tränade...så skönt :)
Hem och tog mig en kaffe och sen en promenad i snöyran..
Lunchade Torsk...(seg som gummi glömde av den i ugnen haha, inget de andra la märke till....hmm) 
 
Bakade Bröd! Gillar Berte Qvarn skarpt! I vår åker jag dit...Då ska jag besöka Solhaga Stenugnsbageri ....längtar redan :)
Gjorde lite Gizzez Chokladkakamuffins....fick trevligt besök :)
Ugnspannkaka...(åt av den ikväll och blir matlåda och till guldkornen i morgon)
 
Tog oss en tur ut på landet...tog med bröd och muffins och fick oss kaffe och trevlig pratstund!
 
Ikväll bara soffmys och tänd brasa :) Mys på hög nivå! / Gizze

Kommentarer

  • caroline säger:

    Tack för dina fina kommentarer gizze! gör du dina smooties i en vanlig mixer eller har du något lyxigare? Ser så himla fina o goda ut. Kram

    Svar: Tack Carro :) Ja pressar citrusfrukterna i vanlig citruspress, och har en stavmixer med liten skål som jag sen kör allt i! Inga mjölk/ yoghurtprodukter i....bara frukt & grönt :)Fin fredag till er alla i la familia! Kram Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-01-24 | 12:21:00
    Bloggadress: http://carolinemellqivst.devote.se
  • Carin säger:

    Hej Gizze// I em när jag kom hem från arbetet gjorde jag en kaka, som du kallar 70-tals kaka (från ett inlägg 2009-10-06) Nu ikväll har grannfamiljen varit hos oss och fikat, och jag kan säga att den blev både uppskattad och uppäten. Ha en bra fredagskväll/Carin

    Svar: Men vad kul! Jag blir så glad :) Tack...här är lugna gatan...barnen sover redan, kors i taket / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-01-24 | 22:05:18

Kommentera inlägget här: