gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

En dag på sjön....

Kategori: Allmänt

 
Gårdagen i bilder...Var uppe tidigt och bakade..
Vi tog oss en tur med båten och la till och bara njöt :)
Hemmavid blev det grillat! Kycklingfilé, Ugnspotatis , Tzatziki & Sallad :)
Besök av både mor och guldkornsskaran!
Älskling och jag tog en tur till svärpäronen med bröd, och åkte och tog oss ett kvällsdopp. 25, 5 i vattnet...knappt så det svalkar ;)
Sonen drog till Borlänge med ett gäng....kul att de hittar på nåt!
 
Frukost i morse och en lång promenad i värmen....
Fin onsdag på er! / Gizze

Kommentarer

  • Milla säger:

    Vilken mysig blogg du har, brukar kika in på den ofta men aldrig kommenterat förut. Du verkar laga så mkt gott och fint blir det med!

    En sak hade dock varit trevligt. En liten presentation av personen bakom bloggen. Inte så att man behöver skriva ut fullständigt namn, men en lite presentation om vad man gör på fritiden, jobbar med, drömmer om, lyssnar på osv :-)

    Tack för att jag får läsa din blogg :-)

    Svar: Kul att du gillar min blogg!Har jobbat med barn i många herrans år...i dagiskök 4 år...
    Min dröm är att öppna eget....men för tillfället sjukskriven då jag gått in i den berömda väggen...Försöker lyssna till min kropp och lära mig säga Nej,,,

    Hoppas du fortsätter kika in här! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-07-30 | 18:29:34
  • Carin säger:

    Hej Gizze// Har ni fortf sol och varmt? Vi har regn, regn och lite regn till, och åska, men varmt. Det verkar som om du är lika glad i grillat som jag, oj så gott det är. Till helgen ska jag försöka mej på Souvlaki. Gör du det på fläskfile eller lamm?
    Hälsningar till dej från Carin

    Svar: Hej Carin!Jo vi har fortsatt SOL! Peppar peppar....
    Njuter av det...och av Grillat...det har vi gjort idag också :)

    Souvlakin gör jag på Fläskfilé eller ibland Fläskytterfilé/ Kotlett ...mörad sån Svensk!

    Olivolja, Pressar Citron, Massor av Vitlök, Oregano, Svartpeppar från kvarn...låter stå nån timme....
    Har salt på när vi grillat spetten en stund.....

    Klart du ska testa! Detta fixar du Carin :)
    Ha det gott! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-07-30 | 18:59:10
  • Carin säger:

    Jag gör som du skriver: Meddelar resultatet! Carin igen

    Svar: Håller tummar och tår, men är säker på att bra resultat du får! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-07-30 | 20:29:43
  • Milla säger:

    Tack för ditt svar! Klart jag kommer att fortsätta kika in här, mysigt ju! :)

    Hoppas du och din kropp tar dig igenom det så småningom... Starta eget låter fantastikst.

    Njut av vädret! :)

    Svar: Tack - Jag njuter! Gör detsamma du! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-07-31 | 14:31:01

Kommentera inlägget här: