gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Skrea

Kategori: Allmänt

(Gjorde ett långt inlägg igår...men det försvann....gör ett nytt försök igen)
 
Har tillbringat 2 veckor på ett helt underbart Skrea! 
Skrea, Falkenberg, ja hela Halland sjuder av liv :)
Här skulle jag vilja bo!
 
 
Vi hann med en hel del på våra två veckor, fast vi njöt på stranden av sol och bad...god mat och dryck :)
Solhaga. ggr 2
Suseå Choklad.
Laxbutiken ggr 2. ( Stor Laxtallrik med 5 sorters Lax och Laxbuffé)
Bolins Bageri.
Ullared (Kors i taket)
Mostorps Gård! Bra restips :) Ekologisk Gård 1000 djur! Gårdsbutik med ALLT! Bison-safari :) Häftig upplevelse!
Åkt runt, sett Spa anläggning i Ästad ( Dit åker jag gärna)
Myst på stranden med Bubbel, Laxbakelse & Räkmacka :)
Kollat på Weels and Wings! Massor av gamla bilar och folk i varje hörn, flyguppvisning som var toppen!
Älskling sprang Falkenbergs Stadslopp i hettan....bra gjort! Mysigt med alltt folk i stan :)
 
Verkligen en njutbar semester....hade ingen lust alls att åka hem (jo saknade ju son, mor och alla guldkorn såklart)
 
När vi kom hem igår blev det ett riktigt oväder med regn och kraftig åska, men det gav sig, så vi fick oss lite gott grillat!
 
Nu har jag fått mig mitt kaffe och väntar på att de ska vakna här....
Fin måndag på er :)   / Gizze
 
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze! Visst är Halland fint. Och Laxbutiken ska vi inte tala om, helt otänkbart att köra förbi utan att handla. Och Ullared har oxå fått besök utav dej. Jag tror att det är som så, att antingen gillar eller avskyr man Ullared. På mitt jobb har vi Ullaredsutflykt 1 gång/år med övernattning . Hittils har jag varit hemma och jobbat och tyckt att "men åk ni jag jobbar"
    Semester är härligt.....och detta vädret har ju inte gjort det sämre.
    Ni ser verkligen ut att ha haft det bra// Carin

    Svar: Hej igen :)Ja vi har haft det helt underbart!
    JA se Ullared var inte fel, men jag skulle ju aldrig åka dit från Värmland....bara för att handla,, då ska det allt vara mer i görningen!
    Ja Laxbutiken var så fräscht och gott...
    Sen köpte vi Lax på ICA Skrea Strand flera gånger också..mumsigt värre :)
    Vädret är helt underbart, men nu är det nog åska i antågande, har hvdvrk....Må gott! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-07-28 | 18:21:26
  • Sara säger:

    Såg härligt ut! Hur bodde ni?

    Svar: Det var så härligt! Bodde i älsklingens stuga :)
    gizzez.blogg.se

    2014-07-28 | 22:02:34

Kommentera inlägget här: