gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Drink Surdegsbröd Lax & Fika

Kategori: Allmänt

Min morgon startade med en stor kaffe...(som om ni inte redan visste det)
Go drink på Blåbär, Avocado, Banan, Nektarin, Apelsiner & Citron...efter att jag gräddat Surdegsbröd :)
Laxlunch...körde in Färskpotatisklyftor i ugnen..Lax in i ugnen och fräste på Purjo, Färska Champinjoner & Broccoli som sen rördes samman med sås kokt på grädde, soya, curry,paprikapulver svartpeppar, vitpeppar & salt..När Laxen var nästan klar hällde jag bara allt över och det fick stå och gotta till sig...Smakade väldigt bra :)
Tog mig en timmes promenad...Sen åkte vi till Svärpäronen och fick oss fika :) Solen sken och det var så skönt! ( Hoppas på många såna dagar i juli augusti och september)  Fick med både Rabarber och Pepparrot hem...Så nu får jag se till att Koka Pepparrotskött :) Kanske blir en pepparrotsost nån dag också...
 
Ikväll åt vi Nybakta Surdsmackor & Thé....Regnet har vräkt ner...Dubbla Regnbågar, så vackra....och Så Nära :)
En bra dag!  / Gizze
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: