gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Min torsdag

Kategori: Allmänt

Drink på Banan, Avocado, Päron & Blodapelsiner!
Satte degar...drog till gymmet...
Lagom hemma tills Bulldegen jäst klart :)  (Hade bara 42gram jäst till 1 liter)
 
Hade satt 3 surdegar..en Ljus till Baguette, en Grov och en med Lingon, Äpple, Kanel & Honung:)
 
Gjorde SlätaBullar (Kardemumma i degen) ,Vanliga med Kardemumma/smör/socker/farin & Typ Gifflar med den blandningen och Mandelmassa! Penslade med Sirap/vatten och sen Strösockerpå :)
Haft Fyra olika besök idag...ibland händer inget ibland allt...(mysigast var mini-guldkornet :)
Älskling kom också och fikade och åkte sen och hämtade mer ved igen!
Sen tog vi Kakao & Nybakta Mackor :)
 
Nu bloggläsning!   / Gizze

Kommentarer

  • Madde säger:

    Tack för idag!
    Du är otroligt duktig på att baka och laga mat.
    Ja det var kul art vi fick komma trots alla besök på en gång. Äbbått hälsar och tackar för allt gos.
    Kram

    Svar: Tack Du och Tack Äbbått :) Glad att han verkar gilla mig än så länge ;) Hahaha Så mysigt att ha er här....Bara att komma vettu! Kram
    gizzez.blogg.se

    2014-03-07 | 07:34:38
    Bloggadress: http://bullterrieramy.se

Kommentera inlägget här: