gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Regnat inne eller.....

Kategori: Allmänt

Uppe före tuppen idag också...inte sån energi som igår...regnar och är grått..
Men tog mig min kopp och en go drink: Avocado, Banan, Blåbär, Hallon, Apelsiner & Citron...och så var jag igång...
Gräddat Frallor & Bröd...
Gjort Pajer...En Rabarberpaj (Fick ju Rabarber av svärpäronen) & En Hallonpaj (till mig som inte tål Rabarber) 
Eftersom jag gör min egen Vaniljsås, så blev det Äggvitor över...de tog jag som täcke på Hallonpajen :)
Dammsugit ett varv...
Tagit en kaffe & nybakt frasig fralla med smör..Mmmmmm :)
Funderar på om jag regnat inne idag....men neej det går ju inte...vad de säger så ska det ju regna flera dagar, så bäst jag tar mig i kragen och kommer ut en tur!!!
 
En nybakt frasig fralla behöver bara smör.....
Pajerna blev bra....enligt ögat...får väl se hur de smakar senare idag...
 
Nej res på fläsket och masa sig ur soffan nu Gizze.....
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: