gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Helgen och Valvaka

Kategori: Allmänt

Fredag tog vi en tur ut i svampskogen med guldkornen....barnen hittade kojor och vi plockade kantareller :)
Sen mumsade vi Pizza...Köpepizza....
Lördagsmorgon..Morots, Nektarin & Clementinjuice....
Sen tog vi oss en tur till Brunskog ( Gammelvala) och kollade deras Höstmarknad :)
Åt Våfflor där...De största jag sett...Ska nog köpa ett sånt Våffeljärn....
Köpte med Marknadskarameller och Polkaklubbor :)
 
Falukorv & Stuvade Makaroner lunchade vi & mys ute i solen...
Barnen hjälpte mig att rensa kantareller...
Sen Kex & Ost vid tv:n....
Då kom sonen hem också!!! Så härligt att ha honom hemma igen :)
 
I morse frukost vid tv:n och lek...Jag tog tag i alla tvätt...
Kaffade ute i solen..
Åt Fläskpannkaka och körde hem barnen.
 
Älskling och jag tog en tur ut på sjön....blev två gäddor som slängdes i igen...
 
Nu ätit go mat...Fläskytterfilé i ugn med Sambal Oelek , Soya, Grädde & Cremefraiche & Rotsaker :)
 
Nu är det soffan som gäller för ikväll är det Valvaka....Hoppas alla röstat...och röstat rätt ;) / Gizze
 
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze/ Här blir det oxå fläskytterfile om en stund. Och röstat har vi gjort. Rätt eller fel......Ha en bra kväll Carin

    Svar: Hoppas det smakar :) Tack detsamma till er ! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-09-14 | 18:58:45

Kommentera inlägget här: