gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Höst & Kålsôppa

Kategori: Allmänt

Fika igår...
Tog oss en tur till svärpäronen och hämtade ved...och fick en pratstund..de är så goa :)
Kollade efter älg, men såg ingen igår...i förrgår däremot sprang det en i fart in mot skogen..
Snart älgjakt :)
Sonen tog sig nyttigheter..Vi mumsade Surdegsmackor & Kakao :)
 
Jag började dagen med kaffe och en drink på Banan, Blåbär. Hallon, Avocado, Nektariner (och en skvätt vatten)
 
Nu kokar här Fläskben..till buljong...och Kålen är på g..
Brukar inte göra Kålsôppa, men älsklingen ville det...och jag behöver ju stå...och gå..
Är ju Mârten här i morgon...och då hör det till..
 
Fått mig en tidig förmiddagsfika...
Ska "hoppa" in i duschen och tvätta håret...hela jag luktar väl Kålsôppa ;)
 
Fin torsdag på er! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: