gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

När jag ändå stod där...

Kategori: Allmänt

Och gjorde en Gryta, så gjorde jag en sats Muffins också....
 
Svensk Fläskytterfile i bitar..
Gul  Lök
Vitlök
Soya
Oxfond
Ekologisk Chili-Sauce
Ekologisk Honung
Svart & Vitpeppar
Salt
Morot
Paprika
Puttrade länge...på med:
Grädde & Färsk Persilja
 
Serverade med en god Bulgur & Kokt Blomkål!
 
Muffinsen tog jag..
 
3 ägg
3 dl socker
 
2 dl vetemjöl
1 dl dinkel
½ dl fiberhavregryn
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 tsk kanel
100 gram vit choklad
 
100 gram bregott smält
½ dl varmt vatten
 
200grader 15 minuter :)
Doftar ljuvligt!
 
Nu ska jag göra mina övningar och försöka ta mig ut en tur...blev ju inget igår...runt kvarteret borde väl funka..
 
/ Gizze
 

Kommentarer

  • Emilie säger:

    Hej!

    Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

    www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

    Lägg till din widget och du kommer förhoppningsvis att hamna högt upp på matbloggstoppen.

    Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

    För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,
    Emilie
    Hittarecept.se

    2014-10-01 | 16:05:33
    Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här: