gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

påskdagen och annandag påsk

Kategori:

Påskdagen igår var en riktig latdag.. 
Promenad blev det och en biltur..rester av Påskmat och soffhäng med gubben till Bingolotto.. 

Idag har vi haft hedersuppdrag :) 
Passat allra minsta guldkornet sen tidigt i morse. Verkligen ett guldkorn värd sin viktigt guld! Vi var på promenader och lekte och busade. Gjorde Carbonara och det gilla han minsann :) 
Men den gossen lastade ju in av Kräftpajen också på påskafton :) 

Satt degar. 
Tagit en biltur.. 
Fikat och spelat alfapet med de mina..

Ätit grymt god sallad - gubben grillade kycklingfilé...som jag gjorde glace till.. 
God Blandsallad med fetaost,  cremefraichesås med avokado,  basilika,  vitlök,  citron mm...
Rostade Surdegsmackor i ugn till..
(lite smågodis på det. ) 
Fina tulpaner vi fick på påskafton! 

Nu bloggläsning / Gizze 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: