gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Ljuvlig lördag med god mat!

Kategori: Allmänt

Idag är det fint ute igen! Älskar såna här dagar! Här blev det Fläskfile i ugn med Ris & Haricotsverts;)

Skiva Fläskfilén mycket tunt, lägg i form,
peppra lite & aningen Troccomare örtsalt

Blanda :

3 dl grädde
2 dl cremefraiche
1 tsk Sambal Oelek
1 msk Kikkoman soya
2 msk Mushroom soya

Häll blandningen över köttet!

Ugnen ska va på 150 grader
55-60 min

Jag serverar Ris , Haricotsverts & Sallad till- Mumma:)

Njut av lördagen! /Gizze

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: