gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Gizzez Mmmkrispkladdkaka

Kategori: Allmänt

Ja så var det Äntligen Fredag!!!

Så skönt....har tvättat och plockat lite...och gjort Dumlekakor....men den här gången med Mörk block på =)


Gjorde även en Kladdkaka...Gizzez Mmmkrispkladdkaka...


Tog:

3 ägg
3dl socker
2dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100gram bregott och
100gram Marabou mjölkchoklad som smältes och röres ner...

Kokos i formen...

2dl Rice Krispies strös på kakan...in i ugnen 14 minuter 175 grader =)
På med lite smält blockchoklad...

Grädde eller Vaniljglass till =)

Nu blir det lugn kväll vid tv:n.....kanske något gott att äta =)
Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer

  • Katta säger:

    Mmmm gott värre e det med dina bakverk, sitter här o önskar jag hade lite bakat jag med just nu, får bli räkor ikväll o lite te till det =)



    Kram kram

    2010-12-04 | 15:23:28
  • yasmine modell fru och mamma säger:

    ser mumma ut.

    syns lite senare idag.

    kraaam

    2010-12-08 | 10:26:07
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • Nicole Sanzetth säger:

    Fina! Ser supergoda ut =)

    2010-12-08 | 11:20:48
    Bloggadress: http://sanzetth.blogg.se/

Kommentera inlägget här: