gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Måndag.....

Kategori: Allmänt

Ja natten var tydligen kall...minus 10 när jag kom upp....men våren ska komma i veckan!
Tog en promenad på förmiddagen, skönt att få lite luft!

Lunch idag: Paj!  Mitt livs första Paj UTAN grädde....men smakade väldigt bra ändå ;)
Gäller bara att ha mycket gott i och mycket kryddor...

Gjorde pajdegen som vanligt med graham & vetemjöl!

3 ägg, en skväll Lättmjölk...ja det är sant...
Salt, Örtsalt,Peppar från kvarnen, Pepparmix , Oregano & Basilika ;)

Ost i botten
Spenat
Broccoli
Paprika
Tomater

Till detta, Isberg och riven Morot med Olivolja, pressad Citron och  Salladskrydda

Nu ska jag handla lite, sen blir det barn hela eftermiddagen! Ha en fin dag! /Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: