gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Så var helgen över....

Kategori: Allmänt

Ny vecka igen...oj vad tiden springer...
Lördagen blev det promenad och lite kik i affärer...lätt lunch...falukorv & makaroner...
Kvällen blev film och pizza....

Igår fick jag hem ved...så tacksam...elräkningarna är inte att leka med - och en brasa värmer så gott ;-D
Gjorde en Köttgryta av Fransyska...
Med oxbuljong, soya, lök, vitlök,paprikapulver, tomatpuré...fyra peppar och salt! Ris, Stekta Tomathalvor och Champinjoner (Sonen gillar det..) och lite Majs & Gurka!

Tror kameran snart har gjort sitt...


Ska försöka få lite gjort...har bäddat rent i sängen, maskinen är igång, plockat undan tvätt...ska diska nu...och eventuellt ta en tur med snabeldraken...
Får nog försöka bjuda bort mig...eller bjuda hit nån på kaffe....
Ha en fin måndag! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: