gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kina party...hemkommen son ...fisk.....

Kategori: Allmänt

Lördagen...
Sonen kom hem från en veckas fiske i Norge!
En hel kylbag fylld med fisk! Får bli fisk två dar i veckan minst nu :)

På kvällen var det Kina party! Vi var fem tjejer som satt på golvet..med brasa tänd...drack lite vin och hade med oss lite gott att käka :) Trevligt var det, så det ska vi göra om :) Blev många skratt.....

Jag hade gjort smördeg med oregano flingsalt & ost...,Galiamelon med Ridderheims goda skinka som jag glömt namnet på...hmm...och Balsamico med Fikon :) Och fyllt en skål med Kalamata Oliver, Fetaost, Salami & Vitlöksklyftor!


Söndag var Baklucke Loppis...tyvärr lite dåligt väder, men klarade oss nästan utan regn...tror det hade varit fler som kommit och handlat om solen lyst på oss..men trevligt var det och några grejer såldes!

Idag har jag bakat bröd och gjort italiensk soppa...smakade bra!


Tog en liten shoppingtur...och var och fikade...så gott, men oj så mätt jag blev...

Jag tog en Cappuccino & Kladdkaka..sonen en Cola & Blåbärspaj!

ÄNTLIGEN har grejer kommit till bilen, så nu hoppas jag den blir fixad snart!

Har jag tur kanske jag till och med får start på gräsklipparn i morgon (om det inte är för regnigt och blött) sonen gjorde ett spår, men sen la den av....det vill sig inte riktigt  tycker ja..men men...

Har lite mycke i huvet nu...tänker så det knakar i sågspånet :)

Men nu ska ljus tändas och snart blir det soffläge...
Ha en fin kväll alla glada! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: