gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Köttfärsgratäng

Kategori: Allmänt

Var iväg och kaffade...trevligt som vanligt :)
 
Lunch idag...Köttfärsgratäng 
 
 
Köttfärs med Passerade Tomater, Gul Lök, Morötter, Rotselleri, Vitlök, Paprikapulver, Alpnaering chilipeppar, Svartpeppar & Salt..Färsk Basilika och lite Oregano..
 
Vit Sås...med Ost & Ägg... (typ som jag använder till Vissa Lasagner, Moussaka eller Pastitio)
 
Blandade Köttfärsen med den Skivade Råa Potatisen..
Hällde i formar...på med Ostsåsen...
 
Körde på 225 grader, sänkt till 200 efter 5min ...ungefär 50 minuter....
 
Var så hungrig så det fick bli lite Sallad här innan :)
(Nu finns det mat till sonen ...och till mig och guldkornen på fredag då vi är på roligheter och inte har tid att laga lunch :)
 
Dags att dra iväg och få lite kaffe igen! / Gizze

Kommentarer

  • Malin säger:

    Gott!

    Svar: Mm Mycket :)
    gizzez.blogg.se

    2013-02-06 | 23:33:51

Kommentera inlägget här: