gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Rödspätta- Gôtt Mos- Go Sås & Haricoverts

Kategori: Allmänt

Morgonens drink...Päron- Banan- Apelsin- Citron :)
 
Var minus 15 när jag kom upp så stannade inne och fixade lite...
 
Mor kom på snabbvisit..Lunch : Sonens Norge fiskade Rödspätta- Go Kall Sås- Gôtt Mos &  Haricoverts :)
 
Såsen: Gjorde en Majonäs på ..
1Ägg, Rapsolja, Dijon, Vitvinsvinäger, Salt, Peppar, Dill, Persilja, Dragon Körde allt i mixer..i med en halv burk Lätt creme fraiche...Mumma!
Gott och enkelt!
Vi tog en promenad i kylan och sen en kopp kaffe....
 
Har en grym huvudvärk som inte vill ge sig fast jag tagit panodil..
Ska tända en brasa och sen ta en Pannacotta med sonen :)
 
Hoppas ni har en fin tisdag! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: