gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Mulen morgon-nu sol!

Kategori: Allmänt

Var så seg i morse, och mulet väder gör inte saken bättre..men tvingade mig till gymmet och körde ett rejält pass! Sen hem och vek degarna...tog en härlig promenad, då solen kikade fram....hem och kaffade...och började med bakandet..
.
(Morgonens drink: Blåbär, Hallon, Spenat, Blodapelsiner & Citron!)
Rostade Pumpa, Solros & Linfrö..
Satte degar...En Surdeg för Bröd och en för Bullar :)
I Bröden..Råg/ Vetesur 50/ 50  fördeg på vete.. 6 gram jäst..Sen Rostade Pumpa, Solros, Linfrö..Vetemjöl Special & Graham..Honung, Olivolja, Salt & Lingon & Tranbär :)
 
Bullar på Surdeg ( 10 gram jäst dock) Fyllda med Blandning Smör, Socker ,Farin, Vanilj & Kardemumma! Penslade med Ägg & Pärlsocker på...efter gräddning strukna med Sirapsvatten för extra glans :)
 
 
 
Har allt ätit också....
 
Nu är disken borta och jag ska ta mig ännu en promenad..och tanka D-vitamin :)
Fin torsdag på er! / Gizze
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: