gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Aldrig mer Svensk Kyckling...

Kategori: Allmänt

Jag som står för Mat från grunden..Svensk mat- gärna Värmländsk...

Nej nu har jag varit Arg- brukar varva Svensk & Dansk  Kycklingfilé- har tyckt att den Danska är bra..men helst köpt Svensk.

Säger bara Aldrig mer- tur jag Inte skulle ha gäster...var de värsta "slamsorna" jag sett-går ej kalla Kycklingbröstfilé-

Så det blev ingen helstekt-utan småbitar- karvade bort & slängde hälften...

Hädanefter Danskt!!!!!!!

Stekte med soya, honung, chilisauce, vitlök, peppar, Troccomare Örtsalt & Alpnaering kycklingkrydda

En Sallad till & lite lätt cremefraiche sås med vitlök salt & peppar från kvarnen...

Inte kul när det inte blir som man tänkt-men nu har jag lärt mig- Dansk Kycklingfilé är Bättre!!!

Varning för starka Bilder.....

Blunda vetja- men tips Köp Danskt!

Nu blir det Tv mys - Njut av kvällen!/Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: