gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Nobelfest i all enkelhet...

Kategori: Allmänt

Förr gjorde jag mig till och fixade förrätt och varmrätt och nåt gott efter det...vi stod upp och skålade-vi var "där" tyckte vi...

Nu gör jag det enkelt...En god Sallad med fetaost, oliver, vitlöksklyftor, avocado och kassler ;) Till detta dricks en Naturell Loka!!! Lyxigt värre  ;D

Passade även på att göra mat till i morgon- en Kassler & Jasminris Gratäng !!

Brukar göra gratänger ofta till barn, den här är lite mer spicy- mycket chilipeppar i ;D

Ris (kokt)i botten, på med kassler,purjo och vispad grädde med chilisauce,chilipeppar,paprikapulver,svartpeppar & örtsalt! 20 min 200 grader...
Så hinner man kanske äta i morgon också!

Ha nu en härlig kväll..../Gizze

Kommentarer

  • Madeleine säger:

    Mmm, Enkelt är oftast väldigt väldigt gott...



    Här blir det en lugn tv kväll, känner att orken inte finns till för något annat.



    Önskar dig en riktigt trevlig kväll hos goa Lola..

    Många Kramar på dig.

    2009-12-11 | 19:14:00
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • walla säger:

    Godnatt :)

    2009-12-12 | 23:22:30
    Bloggadress: http://wallaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: