gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Lite Nostalgi......

Kategori: Allmänt

Trött , sliten, vet inte alltid vad man vill...

men tog mig i kragen & gjorde lite matbröd!

Brödkakor- a la stundens infall...

2 pkt jäst
100 gram bregott
8 dl mjölk
1 Lidl öl (man tager vad man haver)
2 tsk salt
3/4 dl sirap
Rågsikt.....vet ej hur mycket...tills degen känns bra!

8 st Brödkakor

225 grader
11 minuter

till detta: Kakao i spruckna koppar från mamma-alltså barndomsminne...Alltid kakao i dom:)
först ska man röra kakao socker & grädde & äta av det...innan varm mjölk hälles på :D


Brukar inte skära brödet så, mer än till kakao- ska va så,,, förr var det så..så man kan doppa i kakaon! Ha en fin kväll..i mörkret! /Gizze

Kommentarer

  • wackawacka säger:

    SHIT!!! Vilka underbara koppar. Och klart att man ska skära brödet så annars blir det ju trångt i koppen :))



    ååååå va gott, nu blev jag avis på riktigt!!

    2009-11-19 | 21:30:45
    Bloggadress: http://wallaz.blogg.se/
  • de va jag walla säger:

    :)

    2009-11-19 | 21:31:44
  • Anonym säger:

    Åh... jag minns flora kopparna sen vi va små.. snacka om nostalgi.. L

    2009-11-21 | 19:00:54
  • Gizze säger:

    och vem är du???? !

    2009-11-21 | 19:02:53
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här: