gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Sugen....

Kategori: Allmänt

Blev 2st Mjuka Pepparkakor också när ugnen ändå var på....

4 ägg
4dl socker
6 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1tsk kanel
1 tsk ingefära
1 tsk nejlika
100 gram Bregott
1 dl filmjölk
3/4 dl lingonsylt

180 graders ugn 40min

Nu doftar här såååå gott / Gizze

Kommentarer

  • Kattis säger:

    Hej!

    Nu har jag börjat om igen o då måste jag ju titta in här, inte ett dugg sugen på pepparkaka blir jag när jag logga in här heller ha ha...

    Får bli bakdag till helgen =)

    Kram kram

    2009-11-18 | 18:53:09
    Bloggadress: http://cateyez.blogg.se/
  • Madeleine säger:

    Åå va gott med mjuk pepparkaka....



    Här blir det en promis ut i det grå vädret så fort jag har kommit i kläderna och fått i mig kaffe kopp nr 2. Känner att denna kropp har ett stort behov av luft...

    Ha en bra Torsdag..

    Stora kramen från lilla mig...

    2009-11-19 | 11:00:25
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • Madeleine säger:

    Åå va gott med mjuk peppar kaka.. Här blir det en promis i det grå så fort jag har kommit i kläderna och fått i mig kaffe kopp nr2. Känner att denna lilla kropp har ett stort behov av luft och rörelse...

    Ha nu en bra torsdag..

    Stora kramen från lilla mig....

    2009-11-19 | 11:02:37
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home

Kommentera inlägget här: