gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fredagsmys!

Kategori: Allmänt

Nu har vi gottat oss ordentligt! Här blev Fylld Lövbiff med Potatisgratäng sås & sallad!

Lövbiffen fyller jag med:

Vitlöksost
Sotarskinka
Grönpeppar

Pepprar & saltar utanpå!

Vändstekes & nån minut i ugn!

Potatisgratäng bara med lök,salt peppar & gräddmjölk

Sås på skyn, lite extra grönpeppar, soya & maizenaredning på vatten,liten cremefraiche klick!

Till detta tog jag ett glas Oude Kaap!

Mums!

Nu önskar jag Alla fina människor en Underbar Fredagskväll!/Gizze

Kommentarer

  • Anders säger:

    Hej Gizze!



    Detta såg gott ut!! skall testa detta nästa helg.

    och fisksoppan såg också god ut man kanske kan använda annan fisk också, har havskatt i frysen...



    Ha det

    /Anders

    2009-10-18 | 20:20:55
  • Anonym säger:

    Kul om du testar! Det ÄR gott! Jag lovar!



    Fisksoppan blir nog fantastisk med Havskatt-men man tager vad man haver- och här finns alltsom oftast Torsk & Lax, tyvärr alldeles för sällan jag är till Fiskbilen (eller fiskar själv)men ska ta mig i kragen!



    Lycka till:) /Gizze

    2009-10-18 | 21:41:19
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här: