gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Gizzez kaka!

Kategori: Allmänt

Ja just d- min kaka- påhittad - Nu- enkel & god !

Med en glasyr som från början kommer från ett recept till en kaka-men som jag fått som chokladsås till glass! Den är såå god att har man gjort den-ätit den till glass- så vill man aldrig ha nån annan...

Gizzez kaka:

3ägg
3 dl socker
150 gr bregott (hårt)
detta vispas...

blandas med:
3 dl vetemjöl
1 dl fiberhavregryn
1 dl hackad mandel
5 msk kakao
1 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
½ dl varmt vatten

200 graders ugn 25 minuter

koka en sås på:

75 gram margarin
1½ dl socker
1 msk kakao
½ msk vetemjöl
3 msk mjölk

Häll såsen över kakan när den svalnat något!

Lycka till:)

Måste säga att jag är så nöjd med silikon formen- släpper direkt! /Gizze

Kommentarer

  • Madeleine säger:

    Ser väldigt smarrig ut.

    Vart får du all din inspiration ifrån Gizze?



    Ha en underbar Fredag men möe myspys.



    Kramisar på dig.

    2009-10-16 | 12:34:50
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • Anonym säger:

    Haha- ja vet inte- lever för mat...andra äter kanske för att leva? Jag njuter av att hitta på grejer...inte Alltid d blir lyckat, men alltsom oftast;)



    Kram & njut av helgen du oxå!/Gizze

    2009-10-16 | 12:59:55
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här: