gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kasslergratäng!

Kategori: Allmänt

Ja nu är det snart helg igen! Det ska bli skönt!
Gjorde ett inhopp i kök idag också!
Det blev Kasslergratäng !

Kokar ris & har i ugnsformar
Har på en Kassler röra som jag fräst med:

Olja
vitlök
massor av Paprika i 3 färger
purjolök
curry
chilipeppar
svartpeppar
Salt (Troccomare)

Vispar grädde &creme fraiche med chilisauce,peppar & salt
Täcker med detta !

In i ugn 200  grader 20 min

Klart! Serverade med kokta morötter & sallad

Gott var det! Ha nu en fin torsdagskväll! /Gizze



Kommentarer

  • Anonym säger:

    oj !

    Va mycke gratäng, är du "köksa" ?

    hittade dej på wallaz sida (mina barn som är där o hälsar på) o den här sidan måste ja nog följa så kanske jag får till det med maten iallafall ett par gånger i veckan, har liksom taskig inspiration...den har jag hittat här nu med bilder o allt !!

    2009-10-29 | 21:20:43
    Bloggadress: http://lillstugan.blogg.se/
  • Gizze säger:

    Gör inhopp i kök emellanåt- är inte utbildad-men har arb i förskolekök tidigare, fyra år!

    Älskar mat.....;D



    (ser att vi är ju grannar du & jag- så liten värld vi lever i ;D )



    Hoppas Du ska hitta lite inspiration här iaf- är inget märkvärdigt,men började för att folk sa att jag alltid tjatade mat på facebook hihi

    Lycka Till!

    2009-10-29 | 21:25:01
  • Missie- The One säger:

    Heej! Kollar in din blogg och önskar dig en trevlig helg! :D



    (Lägg gärna till min blogg på bloglovin, om du använder dig av de, vill du så gör jag gärna desamma)

    2009-10-30 | 07:58:12
    Bloggadress: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här: