gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Lördagslunch!

Kategori: Allmänt

Tog en promenad i höstvädret- var ganska skönt ute faktiskt!

Här blev det Köttbullar & Stuvade Makaroner idag!

Brukar ha enbart nötfärs- men idag blev det blandfärs...

Blandfärs
Ägg
Skvätt Grädde
Salt
Peppar
Grönpeppar
Alpnaering Vitlökskrydda

steker i Milda

Stuvar Makaronerna på gammalt vis- en skvätt vatten, sen mjölk & en klick smör- enbart salt & peppar :)

Detta är en av de få gånger jag tar Ketchup- men här hör det till!


Vi är bortbjudna lite senare- så jag inkommer med bilder från kalaset! Ha en bra eftermiddag & kväll! /Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: