gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Sopplunch!

Kategori: Allmänt

Lördagslunch blev sopplunch! Fick besök & bestämde mig för Soppa med Fisk & Räkor!

Jag fräste purjo, röd paprika & pressad vitlök,
kryddade med cayenne, chilipeppar, svartpeppar,
lite hackad Dill,lite Tomatpuré, Örtsalt

Buljong, Maizenaredning & en skvätt grädde!

Torsk i bitar & Räkorna i bara någon minut!

Smakade gott!



Hoppas ni får en trevlig afton!/Gizze

Kommentarer

  • Maggan I. säger:

    Hej och tack för senast.Soppan var faaaaantastiskt god.Har kopierat receptet.

    Ha det gott.

    Kram

    Maggan

    2009-10-20 | 09:49:51
  • Anonym säger:

    Hej Maggan!



    Vad kul att Du gillade den! Ja jag är själv en "soppälskare"...



    Ha det så bra Du också

    kram

    2009-10-20 | 12:12:52
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här: