gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

..så var det nu äntligen helg!

Kategori: Allmänt

Ja även fredagen har bjudit på sol!!! Blev Tomatsoppa till barnen idag & nybakta baguetter:)

Tomatsoppan :

Gul lök, vitlök,rotselleri (liten bit),röd paprika,krossade tomater= fräses, sen i med buljong+
buljong ,Troccomare örtsalt,sv peppar, povencalska kryddor!
Lite maizena stärkelse! Gott!

Ha en fin kväll! - nu ska jag snart ta mig an kvällens mat !( bild kommer- vet ej ännu riktigt vad som det ska bli...) /Gizze

Kommentarer

  • Anonym säger:

    2009-09-12 | 23:05:44
  • Bim säger:

    Soppan var jätte god och brödet med.Du är super duktig och super god. Såg dig när vi var på väg till cykeltävlingen i Säffle. Ha en riktigt trevlig fortsatt helg. Kram Bim Din blogg är mycket bra med många fina tips.

    2009-09-12 | 23:11:50
  • Anonym säger:

    Tack snälla Bim! Jo jag hann att se dig snabbt där...Du är god!

    kram Gizze

    2009-09-12 | 23:37:31

Kommentera inlägget här: