gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Sommar ute idag!

Kategori: Allmänt

Vilken härlig dag alltså! Sol & värme- det kan vi behöva ha - så inte höst & vinter blir för lång...

Jag gör ett inhopp i förskolekök- därför bilder på dagens lunch till barn & personal!

Rotsaksgratäng med kassler! Uppskattat av både barn & vuxna :)

Förkokade rotsakerna med gräddmjölk, sen 40 min i 200grders ugn.

Använde:  potatis, rotselleri, palsternacka,kålrot, morot & purjolök-
blandade samman med kassler i bitar!

kryddade med salt,  svartpeppar,timjan & pepparmix- hade även i lite tomatpure :)
sista stunden i ugnen strödde jag på lite riven ost :)



Nu går jag ut i solen & njuter! /Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: