gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Vilken Underbar Dag!

Kategori: Allmänt

Efter att ha känt höst i luften flera dagar- blev man väldigt förvånad av Sommarvärmen som kom...nästan 24 grader & sol-såå skönt!!! Vi käkade gårdagens kvarblivna mat  till lunch , så ikväll blev det en kantarellmacka i all enkelhet-inga krusiduller:) Men äpplena från mitt lilla träd faller ned-så det fick bli några äppelkakor & en äppelpaj- Gott!

Till äppelkakan tog jag;

3 ägg
3 dl socker
100 gram hårt margarin vispas ihop!

3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker blandas & röres ihop
1½ dl varmt vatten

äpplen skurna i bitar lägges på!

180gr 40min

Njut av kvällen! /Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: