gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Rulltårta.....

Kategori: Allmänt

Så blev jag då sugen på nåt.....det fick bli en rulltårta...faktiskt en av de få grejer jag alltid gör Med recept;)

3 ägg
1½ dl socker
1/4 dl vetemjöl
3/4 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver

drygt 225 grader 5 minuter

Hällde smeten på kokosklätt bakplåtspapper på plåt....gräddade den...

Vände upp den på kokosklätt bakplåtspapper, tar alltid kall trasa för att den ska släppa!

Hade blandat lite bregott, med florsocker, vaniljsocker och kallt kaffe;)
Bredde detta på- och hällde även över lite Hallon och Blåbär!

Rullade ihop! Så God;))


Nu blir det en tur med snabeldraken, sen bara soffan ikväll! /Gizze

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Hoppar in här och skickar en stor kram till dig och tack för kommentarerna.

    Hoppas din Påsk var fin.

    Varma kramar till dig.

    2010-04-08 | 18:38:11
    Bloggadress: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här: