gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Köttgryta i höst blåsten

Kategori: Allmänt

Tyckte igår att det skulle passa bra med lite höst käk, när jag hörde hur vädret skulle bli...

Hade köpt en Fransyska, så det blev fina grytbitar....

Fräste köttet,
soya
tomatpuré
peppar från kvarn
buljong+ salt

Paprika
Morot
Gul lök
Vitlök
Färsk Basilika

Kryddade med Chilipeppar, mer peppar från kvarn, flingsalt

Köttet fick puttra 2 timmar, så det ramlade isär ;D


(Maizenastärkelse som redning på slutet...)

Serverat med Jasminris idag!



Ska försöka ta mig ut på en promenad...är inte min dag idag känner jag...

Önskar er alla en fin tisdag! / Gizze

Kommentarer

  • madeleine säger:

    Mumsigt det låt med en kryddstark köttgryta i höstrusket..



    Här blir det kyckling klubbor med sås och potatis,,



    Ha det gött vännen... Stor kram.

    2010-08-24 | 13:33:10
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • Emelie säger:

    Ja kära nån vad är det för fel på oss som inte vaknar av så mycket kaffe :) Jag har dock vaknat till liv nu, känns skönt! :) Inne på min 6:e kopp för dagen.

    Idag blir här ugnsbakad lax med pressad potatis och kall citronsås. Barnen älskar lax! Hoppas du har det kanoooon! Kramar

    2010-08-24 | 18:39:23
    Bloggadress: http://labelicious.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Oh, tycker gott och väl att du kan dela med dig, hade inte alls suttit fel idag vännen!



    Kram och tack för att du finns!

    2010-08-24 | 20:15:19
    Bloggadress: http://saerze.blogg.se/
  • Bex säger:

    Mycket trevlig blogg... kommer ha nytta av den, nu när alla fantasi för mat har försvunnit... tack för tippset =)

    2010-08-25 | 11:37:54

Kommentera inlägget här: