gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Chocolate Chip Cookies....

Kategori: Allmänt

Älskar dom.....kakorna...Receptet kommer ursprungligen från min resa till Dallas för snart 21 år sen ;)

Som vanligt göra jag allt lite som jag har lust med- Idag fick det bli Smarties och Kakao i...
Annars brukar jag ha i Hackad Mörk Block choklad & Mandel..de som vill kan  ju ha i nötter -valnötter, pecan eller hasselnötter...

250g rumsvarmt smör eller margarin
2½ dl socker
2½ dl farinsocker
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
½ tsk salt
6½ dl vetemjöl  (minska mjölet om om ni har i 2½dl nötter)
2 ägg
10 minipaket Smarties

Rör allt , rulla till bollar

225 grader
13 min (beroende på ugn)


Ska gå & få 11 kaffe hos en god granne i morgon- då ska jag bjuda på kakor ;)

Idag fick jag försenad present av min goa kusiner...Inspiration!

Alltid kul med nya tips- även om jag ej följer recept...
Det är Lotta Bäckströms böcker- har bara hunnit bläddra lite- ska kolla dom grundligt senare! Tack!

Önskar er en härlig fredagskväll! /Gizze

Kommentarer

  • Kusin-Mona säger:

    Roligt att du blev glad för böckerna! Lotta är en kompis till mig som är väldigt framgångsrik med sin kunskap och kreativitet. Har jobbat en del med henne och gänget och deras mat är alltid en succé! Himlagott helt enkelt. Just nu är hon på väg till Paris, för att delta i en tävling med sina böcker. Gormand tror jag det heter och hela världen är med och tävlar. Typ 125 länder.. och Lotta är utagen till Paris med båda böckerna! SÅ jag ser fram emot att höra allt när hon kommer hem. Mer om henne finns på himlagott.se. Och hon har adressen hit också ;-) Inspiration är väl precis vad jag tänkte med böckerna till dig. Jag är också dålig på att följa recept.. men har man känslan så brukar det räcka långt. Enjoy!!! Kramis!

    2010-02-11 | 13:56:33
  • Gizze säger:

    Hej Mona!



    Ja det var verkligen fina böcker- ska kolla in på hennes hemsida också! Hoppas hon har lyckan med sig i Paris nu då;)



    Jo jag känner nu efter att inte ha varit i kök sen i höstas- att längtan är stor- speciellt efter något eget...man vet aldrig..nån gång i framtiden kanske!



    Kram på dig/Gizze

    2010-02-11 | 17:28:19
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här: