gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Räkpaj & Sallad

Kategori: Allmänt

Har fixat en Räkpaj & Sallad till ikväll!

Sonen är borta över dagen så jag fick upp några varmkorvar till lunch till mig själv...

Skönt att ha maten klar när man kommer hem för snart ska jag iväg & jobba några timmar


Idag tog jag:

100g bregott
3½ dl mjöl (vete & graham)
3 msk vatten

förgrädda 10 min 200 grader

lägger riven ost i botten
har på en blandning av:

2 ägg
3 dl grädde
salt
peppar
dill

gräddas 35 minuter 200 grader

Önskar er en skön lördag! /Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: