gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Chorizo & Potatissallad....

Kategori: Allmänt

Vaknade och det var mulet.....gillar jag inte alls, har regnat lite också...
men emellanåt skiner solen!
Tog mig en promenad i alla fall! Sen har vi handlat lite, provat nya butiken i stan- Netto - helt okej!

Lunch idag blev Chorizo med Potatissallad & Stekt Tomat!

Kokade mycket Färskpotatis igår , blandade med olivolja,vitvinsvinäger, färsk timjan, salladslök, Alpnaering Havsörtsalt  & Vitlökspeppar!

Tomaten Fick Alpnaering Havsörtsalt & Vitlökskryddan + peppar från kvarn!

Så gott! (trots att jag inte är korv älskare...)



Nu skiner solen en stund igen- ska faktiskt ta cykeln till bokhandeln och köpa en ny bok!
Läste Alex Schulman´s bok "Skynda att älska" under semestern - Så bra!

Ikväll får jag besök, då blir det Kex & Ost och Rött Vin förstås!
Ha en fin dag! / Gizze

Kommentarer

  • madeleine säger:

    Det har varit varmt men mulet idag en mellan dag för i möra hoppas vi på sol igen..:)



    Jag hoppade Netto idag alldels för möe fölk för min smak så det får bli en annan dag..



    Här vart lunchen en pasta sallad med krabba i.. riktigt gött och väldigt lättvindigt för då kan man små äta resten av dagen...



    Hoppas att du har det gött vännen... Stora kramen på dig..

    2010-06-30 | 18:17:35
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • Kattis säger:

    Oh hungrig igen blev jag, men det ska vara riktig chorizo gjord på köttfärs, grovmalen, så himla god!!!



    Har en bra bok att läsa om du vill? Du vet den jag fick?! he he he, den var riktigt bra!

    Kram kram

    2010-06-30 | 21:42:09
    Bloggadress: http://saerze.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: