gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Rhodos resan!

Kategori: Allmänt

Två härliga veckor i Grekland blev det.....annorlunda resa, för vi hamnade långt från alla bekvämligheter...så Taxi fick det bli t om för att handla.....men skönt var det ändå- semester på riktigt!


maten första kvällen....så gott att det fanns lite på hotellet för vi var trötta efter resan och en promenad i värmen...

God Moussaka!

Pazztitio....

Tzatziki, ett Måste!!!

Frukost köpte vi bara en morgon på hotellet, sen åt vi egen i lägenheten!

Dolmades!




Moussaka ombord på båten vi gjorde en dags tur med!

Calamares- friterad bläckfisk

Vedugns bakad Pizza med mycket Vitlök...Mmmmmm


Souvlaki....men min egen är allra bäst ;-D



Octopus- Bläckfiskarmar....

Aubergine, med tomat & vitlök...Mmmmm

Blev bjudna av mina goda vänner på så god mat!

Har så många bilder av allt vi ätit, men tar sån tid att lägga in alla...

Hela resan var så härlig! Men som vanligt, borta bra, men hemma bäst!

Ikväll grillade vi Kycklingfilé & Färsk potatis, en sallad till också!

Avslutade med Färska Svenska Jordgubbar & Lidl´s goda Vaniljglass!!!


Sommarn kom till oss här i Sverige också...som tur var!

Nu tar jag och kramar kudden, i min egen säng! / Gizze

Kommentarer

  • helen säger:

    Oj,,,det var mycket god mat,,,såg det i alla fall ut som :))

    2010-06-29 | 09:56:33

Kommentera inlägget här: