gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Helt underbart gott!!!

Kategori: Allmänt

Gjorde en Bulgursallad ikväll....som ska vara till morgondagens snabblunch och även till kvällen i morgon...
Men var ju tvungen att Fuska och äta av den redan ikväll!!!
Åh så gott! Ungefär samma jag gjort tidigare:

Bulgur kokt i grönsaksbuljong
Finhackad paprika
-"-    tomat
-"- vitlök
färsk hackad Basilika

Olivolja från Toscana
Saften av en halv Lime

Alpnaering vitlökskrydda
Chilipeppar
Curry

Idag ljummen i mogon kall ;))

Till detta åt vi Sallad och Rökt Kalkon

Känns som det godaste jag ätit på mycket mycket länge....bara Tomaterna var så fantastiska...och så enkelt;)

Jag serverade självklart Våfflor idag på eftermiddagen! Alla nöjda!

Nu är kroppen och knoppen trött och lite sliten, så nu blir det soffan! Var rädda om varandra! /Gizze

Kommentarer

  • madeleine säger:

    Det såg gott ut så jag förstår att du var tvungen att fusk smaka..

    Vi käkade våfflor för glatta livet igår... sonen kom hem och vråla våfflor det första han gjorde så sakt och gjort va det dä som vi åt..



    Hoppas att du har det gött Gizze..

    Många Varma kramar te dej..

    2010-03-26 | 17:25:15
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • yasmine modell fru och mamma säger:

    tack åh gött med våffla. hehe .

    vi har också ätit det precis mums hehe nu är jag proppmätt men ska nog ändå plocka fram chips dipp och påskmust hehe.

    hoppas du har en fin kväll sötis. kraaam

    2010-03-26 | 19:56:50
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här: