gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Längtar till Grekland....

Kategori: Allmänt

Idag blev bara korv & makaroner till lunch...hade med en liten kille hem, som sa: "Åh vad gott, jag älskar dig" .....Sånt gillar man att höra, när man inte ens lägger manken till. Barns kärlek är det vackraste som finns!

Ikväll blev det Sallad...Grekisk, (fast glömde oliver i affären ;( snyft   )

Tzatziki & Hembakt Vitlöks Baguette.....

Nu luktar här vitlök i hela hust- men vi älskar det ;))


Var bara Souvlaki som saknades...men det får bli när snön smält och man får grilla-haha..."glömde" grillen när snön kom, så den är begravd och inser att det blir att köpa en ny;)
Gjorde sig bra med Olivoljan från Toscana på salladen!!! och lite Oregano & Flingsalt...

Nu tar jag kvällsmys i soffan! Njut! /Gizze

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Hej! Har haft liknande tema på mat i dag men ändå inte...hihi några ingredienser liknas vid det jag gjorde. Vilken härlig liten kille du hade med dig hem! trevlig kväll kram

    2010-03-12 | 21:16:38
    Bloggadress: http://hurtankervi.blogg.se/
  • yasmine modell fru och mamma säger:

    tack desamma åhhh de där såg smaskigt ut. när bjuder du in på sallad? kraaaam hihi

    2010-03-12 | 22:21:50
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • yasmine modell fru och mamma säger:

    absolut, det låter verkligen lockande.

    jag älskar grek sallad mumma.

    Precis ätit en halv pizza, hua bua mastigt värre.

    Nu ska jag kika på melodifestivalen med lill plutten i soffan.

    vad hittar du på ikväll? stoor kram

    2010-03-13 | 19:47:31
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här: