gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Så var det äntligen fredag!

Kategori: Allmänt

Jobbat halvdag, så jag fick lite sol och frisk luft!
Gick till min goda granne och fick kaffe och gôrgoa kakor!

Därefter bestämde jag mig för att baka....trotsar huvudvärken...

4 limpor

120gram jäst
13 dl vatten
3/4 dl sirap
2msk salt
1dl solroskärnor
1dl krossat linfrö
1½dl fiberhavregryn
1påse rågsikt

200 grader 15min sänk till 175 grader 30 minuter

Sen vill man ju ha något till kaffet under helgen....

Så det blev Dumlemuffins:

3 ägg
3 dl socker
100 gram bregott
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
4 dl mjöl

koka 1½ dl mjölk
lägg i 20 Dumle som röres till det smältes- hälles i smeten

24 muffins

200grader 15 minuter


Till kvällen har jag gjort en Grönsakspaj!
Serveras med God Sallad med fetaost och soltorkade tomater

Pajen innehåller idag:

Pajdeg på :
100gram bregott
1 dl graham
2½ dl vete
3 msk vatten

Förgräddas 10 minuter 200 grader

Riven ost på,

Coctailtomater
Broccoli
Röd & Grön Paprika

Ägg & Gräddblandning
med salt peppar oregano & basilika

Ugn 35 minuter 200 grader

Nu ska här ätas...önskar er en trevlig fredagskväll! / Gizze


Kommentarer


Kommentera inlägget här: